Mitt 2015 del 2

2016



 
Juli.
Jag fick äntligen sommarlov påriktigt och kunde lämna jobbet bakom mig. Gjorde typiska sommargrejer: var ledare på tonårsläger, tältade, simmade, åkte båt och spelade beachvolley.
Sen åkte jag förstås på läger, det som alltid är sommarens höjdpunkt. Det blev familjeläger där jag var hjälpledare och ett riktigt härligt ungdomsläger med en gemenskap jag sent glömmer. Efter det lägret fick jag äran att bo hos Edith några dagar innan det var dags för nästa läger.
 
 
Augusti.
Ja, augusti började på bästa sätt med ett läger, återigen... Efter förra årets succé var det inga tvivel om att jag skulle på Pieksämäki-läger i år igen. Det jag minns mest från dessa dagar var helt klart VOLLEYBOLL. Ja, vi spelade flera timmar per dag, men roligt var det!
Efter lägret var jag inte många dagar hemma tills vi åkte på en snabb roadtripp upp till österbotten... Igen! Den här gången var det dock för ett lite annorlunda uppdrag. Vi skulle nämligen hämta hem en liten kattunge. Den kattungen blev familjens present till min fina syster som några dagar efter blev konfirmerad. 
Före skolan började tillbringade jag mycket tid med vänner och sög ut det sista av sommarlovet. Sedan började jag mitt andra år i gymnasiet.
 
 
September.
Vi oroade oss för hur katten skulle klara sig eftersom vår hund inte lät henne ta plats i familjen.
Jag tog mig igenom terminens första provvecka, firade att sommaren var över med en grillkväll, taggade för mys-årstiden och avslutade med ett lyckat höstläger. 

 
Oktober.
Hade en trevlig lördag med shopping, god mat och härliga vänner som avslutades med finalen av MGP där min kära vän Nora var med och tävlade. 
Hade ett skönt höstlov, och myste i stora tröjor och halsdukar, tände ljus och drack te. 
Veckoslutet efter åkte jag för andra gången med vildmarksgruppen TP på läger. Den här gången på vandringsläger. Förutom att vandra fick jag också testa på äventyrsbanorna i FlowPark. 
 
November.
Blev faktiskt riktigt chockad själv, men till min stora förvåning hade jag inte tagit EN enda bild under hela November. Det kanske visar på att jag hade en svag novemberdepression som jag brukar ha varje år. Det är provvecka, mörkt, störande kallt, men ändå ingen snö. Dock hade jag två roliga veckoslut i början med Höstdagarna och en trevlig körhelg. I skolan hade vi dessutom tema-vecka och började öva inför gammeldansen. Så inte var det nu så farligt ändå...
 
 
December.
Sista månaden på året och jag var taggad som vanligt. Jag planerade julklappar, såg på julkalendern, åt en maasssa choklad men annars flöt det på ganska som vanligt. 
Före jag fick jullov hann jag spendera ett veckoslut i Österbottenmed kören med julkonserter på repertoaren. 
Julen kom och gick och jag stortrivdes med all otroligt god mat runtomkring mig haha. Fick dessutom en massa fina julklappar. 
Sedan blev det dags för ett efterlängtat nyårsläger som nog uppfyllde alla förväntningar. 
 
Som en kort sammanfattning så har mitt 2015 ingalunda varit perfekt men det kan nog vara ett av de mest lärorika åren i mitt liv. Jag har gjort många viktiga beslut och de allra flesta har jag varit nöjd med. Jag har prövat på en massa nytt som jag egentligen inte vågat. Och framför allt har jag lärt känna mig själv på ett helt annat sätt än förut. Jag har insett vad jag behöver mycket av och vad jag ska försöka undvika. Jag har lärt mig att jag behöver utmaningar och att jag klarar mer än jag tror. Det viktigaste är ändå att jag insett vad som gör mig lycklig och det kommer jag försöka fylla mitt liv med under kommande år. Så, 2016, bring it on!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?