Destination Forsand

2016



Haha, lyckat att först skriva ett inlägg om att jag ska börja blogga igen och så kommer nästa inlägg upp först en månad senare. Nåväl, kan väl bara konstatera att jag haft en händelserik sommar... 
 
I alla fall så var resan till Norge en av de mera lyckade händelserna så jag tänkte nu dela med mig av lite bilder därifrån. 
 
 
 
Vi åkte alltså dit med flyg, jag, mamma och Minna. Vi startade från H:fors, mellanlandade i Oslo och anlände till sist till Stavanger, en liten stad i sydvästra Norge. 
 
 
 
 
 

Där strövade vi omkring en stund. Åt en god lunch och beundrade de söta gatorna.
 
 
 
Där hyrde vi också bil och körde sedan i ca 1,5 h mot en liten by vid namn Forsand. Forsand låg alldeles vid mynningen av Lysefjorden, den mest kända av fjordarna i landskapet Rogaland.
 
 
Huset vi bodde i hade vi hittat via airbnb. Och vilket hus sedan! Lägenheten var en del av ett hus som låg på en brygga med utsikt över Lysefjorden och Lysefordsbron. I nedrevåningen av huset fanns en matbutik som vår hyresvärd ägde. Kunde det bli mer perfekt?
 
 
 
 
Senare den dagen kom våra kompanjoner också dit. Ida, Emma och Tina hade startat några dagar tidigare med bil och istället kört igenom både Sverige och Norge. Tillsammans stannade vi i Forsand i 5 dagar för att vandra i Norges otroligt fina natur. Mer om våra äventyr kommer senare!  








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?