Mitt 2015 del 1

2016



Precis som i fjol har det nu blivit dags för ett sammandrag av året 2015. Tillsammans med favoritbilderna från varje månad ryms några ord om årets höjdpunkter. Här har jag berättat om januari till juni.
 
 
Januari.
Precis som i år började året på bästa sätt tillsammans med underbara vänner på nyårsläger. 
Annars blev januari en nystart. Tog beslutet att sluta innebandyn, ett beslut som jag funderat länge på att ta och jag tror sist och slutligen att det var ett klokt beslut. Även om jag saknar laget, träningarna och gemenskapen rätt så ofta. Men i och med det beslutet fick jag möjligheten att prova något nytt, vilket blev boxningen. Boxningen som ger mig så mycket energi och livsglädje. Annars skulle jag aldrig ha fått testa på det som jag idag älskar.
Under januari månad hann vi även klämma in ett förlängt veckoslut med skidåkning i Himos, en tränarutbildning och en provvecka. 
 
 
Februari.
Februari var en rätt så lugn månad. Jag fyllde min vardag med skola, täning (speciellt klättring som jag fick upp ögonen för under denna månad), ungdomssamlingar och tid med vänner.
I slutet av månaden blev det sportlov som tillbringades i de Österrikiska alperna. Det blev en fantastisk vecka med sol från en klarblå himmel så gott som varje dag och såklart en massa skidåkning. 
 
 
Mars.
Den här månaden hände det inte så mycket extra. Var sjuk ganska stor del av tiden och var sur för att jag inte kunde träna som jag ville. Annars åkte jag och shoppade, såg på ishockeymatch, såg på melodifestivalen, lagade middag med tjejerna, drog innebandyklubb för lågstadiet, och pluggade inför provveckan.
Helt i slutet av månaden åkte jag spontant med på MVV eko som ordnades i stan även om jag inte var med på själva MVV. Riktigt kul blev det också. 
Dessutom ville jag hitta nya träningsformer, eftersom boxningen, springturerna och lördagens "kul-innebandy" inte räckte till. Därför tog jag kontakt med ett lag som tränar volleyboll en gång i veckan bara för att lära sig och ha kul. Det passade ju mig perfekt och det har jag fortsatt med enda tills idag.
 
 
April.
Påsken kom och man började få lite vårkänslor så småningom. Påsken spenderades på påskläger där jag bl.a. spelade paintball, blev av med vinterpälsen (jo, det var sjukt kallt...) och umgicks med vänner.
Resten av månaden flöt på rätt smooth. Inga konstigheter. Vardagssysslor och med några guldkanter nu som då.
Passligt till vappen åkte vi upp till Österbotten för att fira fina Ida som fyllde år. Efter en natt hos Fanny bar det sedan av på äventyr men då var det redan maj...
 
 
Maj.
En av favoritmånaderna på året. Sommarlovet ligger framför och en massa roligt program. Månaden började med att jag vaknade upp i ett tält och höll på att frysa häcken av mig. Dock var det roligare än det låter. Jag befann mig nämligen i Sverige med en vildmarksgrupp på klättringsläger. Så glad att jag valde att följa med.
Dessutom blev det mycketr roligt med kompisarna, vi hade bl.a. vattenballongskrig och åt våfflor.
I slutet av maj kom några saknade vänner från österbotten och hälsade på. Vi besökte huvudstaden där stafettkarnevalen ägde rum och tog tåget ut till utkanten av stan för att gå på festival där bl.a. Jesus Culture uppträdde.
Sist men inte minst firade jag min födelsedag med de närmaste vännerna och en utsökt brunch.
 
 
Juni.
Skolan tog slut. Firade in det mycket efterlängtade sommarlovet med några vänner. Före det hade jag fått äran till mitt första fotojobb, studentfoto av fina Angelica. 
Största delen av juni bestod av jobb på biblioteket och en väntan på att sommarvädret skulle visa sig.
Just det! Jag sprang ju mitt första halvmaratonlopp också, trots en liten förkylning som drog ner en aning på farten. 
Hängde även i träden en dag då vi besökte blåbärslandets äventyrspark.
I slutet på juni kom midsommaren. Det var nog den bästa midsommaren i mitt liv hittills. Den tillbringades mestadels med härliga vänner på Fannys fina villa, och där emellan fick jag träffa lite nytt folk på fest. Midsommardagen till ära åkte vi ännu på midsummer-festival. 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?