Onsdagslista

2016



DAGENS VÄDER:
Grå himmel men till min stora förtjusning har det snöat mer inatt så det är i alla fall vitt och fint på marken.

DAGENS KLÄDSEL:
Haha, vilken perfekt dag att reklamera min klädsel på! Sitter nämligen hemma med adidasbyxor och huppare. Men halåå, det är faktiskt bara provecka typ varannan månad så varför inte utnyttja att få gå bekvämt (aka. sunkigt) även i skolan?

DAGENS FRISYR:
Uppsatt i en svans pga väldigt skitigt. Också det en fördel med provveckan. Det är okej att ha skitigt hår, alltså sparar man vatten hemma. Skämt å sido.


DAGENS MAT:

Morgonmål: två bröd + en skål med youghurt och banan.

Lunch: köttsoppa och bröd med ost.

Mellanmål: en skål med äppel, banan, turkisk youghurt och nötter. (Är besatt, så gott!)

Middag: hemgjorda maletköttbiffar med gräddsås och potatis.


DAGENS HÄNDELSE:

Var i skolan i en och en halv timme för att skriva biologiprov. Typ det.

 

DAGENS PLANER:

Var väl egentligen meningen att plugga finska hela dagen men det blev inte riktigt så. Ikväll blir det boxningsträning då jag äntligen får glömma allt annat för en stund.



DAGENS VILL HA:

Nya springskor.


DAGENS SAKNAD:

Vännerna som bor långt borta är alltid saknade.


DAGENS TRÅKIGASTE:

Dagen stråkigaste händelse var tyvärr inte bara dagens tråkigaste utan hela årets tråkigaste. Inget personligt egentligen men dock något som verkligen satte hjärnan igång och tårarna att rinna. 

 

DAGENS BOK: 

Både finska grammatik- och textboken har fått sällskap av mig idag. Men ikväll tänker jag läsa dagens avsnitt av "Fem minuters paus" av Cajsa Tengblad för att få min dagliga inspiration till att bli en bättre människa.


 

DAGENS DRYCK:

Vatten och mjölk.


DAGENS GODIS:

Januari är över och min sötsaksstrejk likaså så jag unnade mig en Bounty till kaffet efter maten.


DAGENS HUMÖR:

Inte det bästa om man säger så...


DAGENS FRÅGA:

"Måste man gå till jobbet om man verkligen inte vill?" - Pappa


 


DAGENS TELEFONSAMTAL:

Fick ett samtal av min chef som undrade om jag ville fortsätta jobba som innebandytränare även nästa säsong. Det ville jag, sa jag. Fast egentligen ljög jag. Jag vill inte men jag gör det ändå. För att få pengar och för att utveckla mina språkkunskaper i vårt första inhemska språk.

 

DAGENS LÄNGTAN:

Att åka till Åre på skidsemester, utbytesperioden, resan till Stockholm då jag och en vän ska volontärarbeta för röda korset (kanske) och skribalägret jag skall vara hjälpledare på under sportlovet


DAGENS PERSONER:

Min underbara syster som kommer hem och säger "Hur mår du idag, min favoritsyster?". Även om jag är hennes enda syster tar jag det som en komplimang.

Dessutom går mina tankar till en speciell person eller personer som gått igenom något idag som ingen någonsin borde få gå igenom.





Lili

http://zilverka.blogg.se/

Mysiga bilder! Och Adidasbyxor är ju jättemysigt och fint :)

Svar: Tack så mycket!
Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?