Humöret på topp

2015



Jag måste säga att har haft ett superlyckat veckoslut bakom mig! Hela NouseSuomi-festivalen, äventyr i huvudstaden, missions, stafettkarnevalen och fina disskussioner med saknade vänner har  hållit mig på toppenhumör. Jag fick en sådan livslust tillbaka och började om möjligt längta ännu mer till sommaren. Längta tills då varje dag är en ny möjlighet till spontana äventyr. Sådant som jag älskar! Nu kommer här en liten inblick i mitt bildarkiv från veckoslutet. Hoppas ni alla får en bra start på veckan och orkar kämpa de sista dagarna tills sommarlovet inleds!
 
 
Jag och Ellinor som båda fyller år i maj fick som present några utmaningar (även kallade "missions") att utföra i storstaden. Här håller vi på att plocka en blombukett.
 
 
På kvällen blev det dags för den mycket efterlängtade konserten med Jesus Culture. Och inte blev man besviken! Fiilisen var på topp och människor hoppade, dansade och sjöng med i alla sånger. 
 
 
Runt 3000 personer var på plats för att få vara med och uppleva festivalen.
 
 
Sorgligt nog kunde inte den kvinnliga sångerskan Kim Walker - Smith närvara vid konserten men det var awesome ändå.
 
 
Efter JC-konserten var det Todd Whites tur att tala. Han var verkligen något alldeles extra! Fast han talade i säkert närmare två timmar blev jag inte rastlös en enda gång. 
 
 
Efter en mycket rolig och givande dag åkte vi sedan alla 6 till Ida och sova.



Nästan hela lördagen tillbringades på olympiastadion i Helsingfors där Europas största skolidrottsevenemang; Stafettkarnevalen gick av stapeln.

 
Det kändes konstigt att för första gången inte vara inblandad i själva karnevalen utan endast vara åskådare. Men det var riktigt bra att uppleva den sidan av evenemanget också.
 
 
Men nästa år ska jag nog vara med och springa igen, bara jag slipper med! 
 
 
Efter en hel dag på stadion åkte vi ut till Vanda igen för att vara med på sista kvällen där. Lite tråkigt att inte JC spelade igen men det var nog riktigt givande ändå. Dock var jag helt slut efter dagen så somnade faktiskt på slutet hehe...
 
 
Tack ska ni alla ha för en fin och oförglömlig helg. Jag är så glad att jag har er att dela sådana här grejer med! 



Evelina Björkdahl

http://ebjorkdahl.blogg.se/

Åhhh, Jesus Culture <3 Hade gjort vad som helst för att få vara där! Kombinationen av JC och Todd White måste varit helt fantastisk :D

Svar: Det var nog jättebra måste jag säga!
Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?