Glad morsdag!

2015



Det här inlägget vill jag tillägna min kära moder. För som säkert ingen missat är det ju morsdag idag. 
 
Jag måste inleda med att erkänna att jag och mamma bråkar ganska mycket. Jag blir ofta irriterad på saker hon gör eller säger och kan ibland uttrycka mig ganska elakt tillbaka. Trots detta tycker jag väldigt mycket om henne och behöver henne, även om jag kan ha svårt att erkänna det för mig själv. Vi har trots allt en bra relation, så missförstå mig inte. Men ibland kan jag bara bli så otroligt störd! Men på senaste tiden har jag börjat fundera på allt som mamma har gett mig. Allt som hon har lärt mig och allt som hon har hjälpt mig med. Här följer några saker jag har skyldighet att tacka min kära mor för:
 
För det första klämde hon ut mig för nästan 17 år sedan. Och det kan inte ha varit lätt... Jag var nämligen en ganska stor krabat som var envis och inte ville ut i den kalla världen utanför den trygga varma magen. 
 
För det andra har hon enda sedan första dagen försätt mig med den mat jag behöver. Och ni som känner mig vet att jag äter mycket! Så att hon i 17 år hållt mig nöjd och mätt är värt en liten applåd.
 
För det tredje har hon lärt mig vad det allra viktigaste i livet är. Hon har lärt mig att älska, att säga förlåt och att man får visa känslor. Att man får vara sårbar och att man inte alltid måste vara bäst. Att man får gråta om det känns så och att man också ska respektera andra människors känslor. 
 
 
 
Med dessa ord vill jag önska min och alla andras mammor en riktigt fin morsdag! Kom ihåg att visa lite extra tacksamhet till era mammor just idag. Det är de verkligen värda!



Johanna

http://johannaarntzen.se/

Vilken fin kärleksförklaring till din mamma :)

Svar: Tack så mycket!
Anna


Anonym

Mors Dag är 31 Maj och inte idag ;)

Svar: Det är den 31 maj i Sverige men i Finland är det idag :)
Anna


Edith

Jättebra skrivet å ja känner verkligen igen mej å håller me dej om de flesta punkter! ;)

Svar: Tack Edith! <3
Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?