Det bästa med december

2015



Long time no see kan man väl lugnt säga. Jag har tagit en mer eller mindre frivillig bloggpaus men nu efter en jobbig november månad. Har haft en mild novemberdepression p.g.a. alla regniga dagar, provvecka och fotomotivationen som legat på noll. Men nu är den tiden förbi och bloggandet ska återgå till det normala igen. Tänkte börja med lite december-pepp för att komma in i rätt fiilis igen.
 
 
 
24 luckor fyllda med choklad är väl inget någon säger nej till. Och nej, jag är inte för gammal för chokokalender för kassören i butiken berättade att hans 29 åriga dotter fortfarande kör på. Alltså har jag ännu 12 år kvar. Jippiii *hjärtögon*!
 
Fix och trix med julklappar, julkort, julpynt osv. osv. Normalt hittar jag aldrig tiden eller motivationen för att pyssla men i december händer något och min kreativa sida visar sig plötsligt.
 
Glögg och pepparkakor finns i vart och varannat hörn. Aldrig fel att skämma bort magen med lite godsaker i vintermörkert.
 
Julkalendern på tv börjar ju! Har nog inte missat en enda julkalender sedan jag var så gammal att jag förstod vad julen var. 24 avsnitt fyllda med action, spänning och förväntan. Det får man ju bara inte missa, haha.
 
 
Julljusen i fönstren piggar upp den annors så mörka december månaden. På något sätt blir världen varmare även om termometern visar svalare grader. 
 
Extra få skoldagar blir det i år då jullovet inleds redan den 19 december. Tjohoo för det!
 
Snön, om den kommer vill säga, är ju något av det bästa som finns. Fånga snöflingor med tungan, bygga snögubbar, åka pulkka, skida, hoppa i snöfyllda diken, det knastrar under fötterna och det blir ljusare!
 
Julsångerna man redan tröttna på när julen väl kommer hör väl ändå till. Även om jag blev lite chockad då jag hörde bjällerklang-melodier redan i början av november!
 
Och slutligen bara den där stämningen. Den där stämningen som gör en till barn pånytt. Förväntan, människor är glada och man tänker på varandra lite extra mycket. 
 
 
Bilderna är från Pinterest



Anna Sofia

http://annasofiaphoto.blogg.se

Vilken bra lista! Håller med om allt, så mysigt med december! Däremot kollar jag inte på de nya julkalendrarna utan håller mig till Tomtemaskinen och Dieselråttor och sjömansmöss varje år istället :)

Svar: Nämen tack! Ja, om man hittat en bra julkalender så varför inte fortsätta med den? :)
Anna


Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

http://emblasofia.blogg.se

Otroligt mysiga bilder!

Svar: Jamen visst! :)
Anna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?