En kväll vid Tofta strand

2016



I söndags åkte jag iväg på en några dagars resa till Gotland, den lilla ön i Östersjön, utanför Sveriges kust. Orsaken jag åkte just dit var för att hälsa på min fina vän Lonny som jobbat där i en matbutik hela sommaren. Lonny kom sedan med samma flyg som jag tillbaka till Finland  för att hinna tillbringa de sista dagarna hemma innan skolstarten. 

Vi bodde största delen av resan på ett ställe som hette Tofta strandpensionat. Det låg alldeles brevid Tofta strand, en av de större stränderna på Gotland. Det var verkligen jättefint där och om det inte skulle ha blåst så mycket skulle man kunnat sitta där hur länge som helst och skådat solnedgången över havet. 


Redo för kvällen. Här var vi ännu inställda på att gå till strandbaren, en fancy restaurang med havsutsikt och feelis-musik.


Dock hade vi oturen att just den kvällen bli utslängda pga att hela baren var bokad. Så vi fick gå till en närbelägen grill istället. Där jag i alla fall fick en god pizza.


Problemet var bara att den hann bli kall innan Lonny fick sin burgare efter ca 35 minuters (!) väntan... Som inte var riktigt lika väl tillrädd heller.


Eftersom vi inte slapp in till baren bestämde vi oss istället för att gå till närmsta butik och köpa lite picknick för att sedan ha en liten efterrätt att äta och dricka på stranden.



Bybutiken hade dock inte världens största utbud så vi fick nöja oss med en 4-pack cider och en chokladplatta att dela på.




Så där satt vi i blåsten och hade det trevligt tills solen sakta men säkert gick ner vid horisonten.











 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?